ماسک مو طبیعی برای شوره سر ، تقویت و ریزش مو گرداوری شد

ماسک مو طبیعی برای شوره سر ، تقویت و ریزش مو

  ماسک تقویت مو

قبل از این که روش تهیه ماسک ها را بخوانید باید روش استفاده از ماسک مو آشنا شوید:

مو هایتان را خوب بشویید تا از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک شوند بعد خیسی موهایتان را با حوله بگیرید و بگذارید مو ها کمی مرطوب باشند سپس ماسک مو طبیعی را بر روی مو ها قرار دهید.

 

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون 

تخم مرغ حاوی پروتیین های زیادی است و همانطور که گفته شد ساقه ی مو نیز از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است در نتیجه استفاده از پروتئین های تخم مرغ باعث رشد بهتر مو ها و جلو گیری از آسیب مو ها می شود.

برای تهیه این ماسک زرده یک تخم مرغ را در کاسه ای بریزید و در ظرفی دیگر روغن زیتون را مقداری روی حرارت نگه دارید و گرم کنید سپس این دو را با هم مخلوط کرده و بیست دقیقه بر روی موهایتان قرار دهید.

 

ماسک تقویت مو با روغن زیتون و جعفری 

برای تهیه این ماسک به دو قاق رو غن زیتون و دو قاشق آب جعفری یا جعفری خرد شده نیاز دارید.

این دو را باهم مخلوط کنید و به ریشه ی مو هایتان بمالید بعد موهایتان را با حوله ای گرم بپوشانید و اجازه دهید تا این ماسک یک ساعت بر روی پوست سرتان بماند. و بعد به خوبی آبکشی کنید.

 

ماسک تقویت مو با زرده تخم مرغ و روغن کرچک و ویتامینA

برای تهیه این ماسک تقویت مو به یک عدد زرده تخم مرغ و دو قاشق روغن گرچک و یه قاشق پودر ویتامین A نیاز دارید این پودر را می توانید با خالی کردن کپسول ویتامین A بدست آوردید.

این مواد را با هم مخلوط کنید و به ریشه موهایتان بزنید و پوست سرتان را به نرمی ماساز دهید این ماسک را بعد از دوساعت بشویید.

 

ماسک معجزه کننده برای تقویت موها 

یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن نارگیل و یک قاشق عسل و نصف موز له شده مخلوط کنید. این ماسک برای ساقه ی مو ها مناسب است این ماسک را بر روی ساقه مو ها بگذارید و به نرمی ماساژ دهید بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه میتوانید این ماسک را بشویید.

 

ماسک تقویتی برای مو های شکننده و نازک 

یک قاشق غذا خوری جو پخته و له شده ، یک قاشق روغن گرچک و یا روغن بادام ، یک قاشق شیر را با هم مخلوط کنید و به مدت چهار ساعت این ماسک را بر روی سر خود نگه دارید و بعد به خوبی آبکشی کنید این ماسک برای تقویت موهای نازک مناسب است.

با ساختار مو و ویزگی های مو های ضعیف و آسیب دیده آشنا شدید و ماسک های موثر برای تقویت مو را نیز مطالعه کردید امیدواریم ازمطالب این بخش لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید واقع شوند. در صورت تمایل به مطالعه ی بیشتر از ماسک مو و مطالعه در زمینه ی سلامت مو کلیک کنید.

  ماسک تقویتی ضد ریزش مو و شوره سر

عناصر تشکل دهنده ماسک طبیعی زیبایی و ضد شوره مو

مقداری کمی زنجبیل ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه ماسک خانگی ضد ریزش مو

زنجبیل را رنده کرده وآن را به همراه روغن زیتون و عسل خوب مخلوط کنید، این مقدار مواد برای یک استفاده کافی است و دارو را روی مو‌های مرطوب بمالید و کلاه پلاستیکی روی سرتان قرار داده و سپس ۴۰ دقیقه اجازه دهید برروی مو باقی بماند و پس از این مدت آن را بشویید، از این دستورالعمل طبیعی یک بار در هفته می‌توانید استفاده کنید.

فواید ماسک ضد ریزش مو و شوره سر

استفاده از این روش درمان طبیعی به طور منظم مزایای متعددی را برای مو‌های شما دارد، زنجبیل جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهد و رشد مو را تسریع می‌کند و در کاهش ریزش مو موثر است، علاوه بر این تار‌های مو ضخیم شده و و شوره سر از بین می‌رود.