درمان اسهال در کودکان چگونه صورت خواهد گرفت؟

 

درمان اسهال در کودکان چگونه صورت خواهد گرفت؟

 

اسهال در کودکان یک امری غیر قابل اجتناب خواهد بود ، زیرا در دوره های سنی مختلف ، عوامل گوناگونی منجربه این حالت می شود که توجه به هریک از آنها بسیار مهم است و با سلامتی کودک ما در ارتباط می باشد. یک مادر هیچ گاه نباید نسبت به شل شدن بیش از حد  و یا برعکس به سفت شدن بیش از حد مدفوع فرزند خود بی تفاوت باشد و باید سریعا نسبت به یک تغییر جزئی ( همانند تغییر در غذای مصرفی) و مراجعه به پزشک عجله کند.

زمانی که کودکان در دوره ی شیرخواری قرار دارند ، دوره های زمانی مختلف ممکن است اسهال های زودگذری را برای آنها پدید آورد. گاهی اوقات اسهال در آنها یک یا دو روز و گاهی یک هفته هم طول خواهد کشید ، اما در هر صورت برطرف می شود. از نظر میزان شل در حد قابل قبولی است و به صورت آبکی مشاهده نخواهد شد. تعداد دفع زیاد مادر را آزرده خاطر خواهد کرد . یکی از علل عمده که هنوز هم مورد تأیید بسیاری از پزشکان قرار دارد ، در رابطه با دندان درآوردن فرزند شما می باشد.

اما در رابطه با راه های درمانی اسهال کودکان پیدا کردن علت از سوی پزشک مهم ترین گام در بهبود علائم آنها می باشد. گزینه ی بعدی شروع سریع مایع درمانی است که معمولا توسط او آر اس یا در موارد شدید توسط سرم درمانی صورت می گیرد. در کودکانی که غذا می خورند مصرف مایعات کمک کننده خواهد بود. در صورتی که در مدفوع کودک خود رگه هایی از خون به همراه تب شدید و علائم بی حالی را مشاهده می کنید ، پزشک ممکن است که یک سری آزمایشات تشخیصی را برای یافتن علت آن درخواست کند تا داروهای مناسب با آن را تجویز نماید. در موارد زیادی حساسیت به پروتئین شیر گاو منجربه به ایجاد این رگه ها خواهد بود که کنار گذاشتن این نوع مواد بسیار مهم می باشد.