مقابله با گرمازدگی در کودکان گرداوری شد

مقابله با گرمازدگی در کودکان

 

با آغاز فصل تابستان ، گرمازدگی در کودکان با شدت بیشتری رخ خواهد داد. یکی از مهم ترین اقدامات برای مقابله با این بیماری بهبود سریع شرایط فرد می باشد. زیرا با تشدید هرچه بیشتر در روند این بیماری فرد توان بدنی خود را از دست خواهد داد. گام مهم در از بین بردن این حالت دوری فرد از گرما می باشد. پس از آن اقدامات درمانی برای جبران مایعات از دست رفته خواهد بود.

کودکان نسبت به بزرگسالان در گرما توان کمتری برای مقابله دارند ، بخصوص آنکه در فصل تابستان ، کودکان در معرض تابش آفتاب بیشتری قرار می گیرند. پوشیدن لباس های باز و خنک در فصل تابستان با رنگ های شاد یکی از راه های جلوگیری از گرمازدگی در کودکان خواهد بود.یکی از توصیه های جدی در این فصل برای جلوگیری از گرمازدگی کودکان ، تشویق آنها به بازی در زمان بعداظهر و خنکی هوا می باشد.

اما در صورتی که فرزند شما به بازی خود ادامه می دهد و به گرمازدگی مبتلا شد سریعا کولر و تهویه ی هوای خانه را تغییر دهید و رو به سرما بگذارید ، در صورتی که از پنکه بهره ببرید با همان خاصیت همراه خواهید شد.سعی کنید که حوله های مرطوب را بر روی صورت ، کشاله ران و زیربغل کودک خود قرار دهید. برای جبران مایعات از دست رفته مایع درمانی با آب یا پودر ors را آغاز کنید. این پودر یکی از ضروری ترین درمان ها برای مقابله با عوارض گرمازدگی خواهد بود.

پس از آنکه فرزند شما شرایط بهتری پیدا کرد ، او را به حمام کردن تشویق نمایید. والدین در چنین مواردی خونسردی خود را حفظ نمایند و سعی در بهبود حال فرزند خود کنند ، در صورتی عدم بهبودی به سرعت او را به یک مرکز درمانی برسانند تا سایر درمان های تزریقی برای بهترشدن حال و شرایط عمومی بدن صورت پذیرد.

مقابله با گرمازدگی در کودکان