علائم بیماری ایدز گرداوری شد

علائم بیماری ایدز

 

بیماری ایدز یکی از بیماری های رفتاری است که تنها در برخی از افراد پرخطر به صورت مستقیم و در برخی از افراد دیگر به صورت غیر مستقیم به وجود می آید. افرادی که به عنوان کادر درمانی در ارتباط با افراد مبتلا به ایدز هستند معمولا یکی از دسته های گروهی این بیماری به صورت غیر مستقیم می باشند. بیماری ایدز در حقیقت یک بیماری مخفی می باشد که همراه با علل و علائم خاصی خود را نمایش خواهد داد ، شاید در ابتدا عوامل مربوطه کمی مشابه با بیماری های معمولی تصور شود ، اما طولانی شدن آنها خبر از شرایط نامطلوبی می دهد.

بیماری ایدز در دوره ی پنهان خود ممکن است که همانند یک بیماری سرماخوردگی با علائم همراه باشد. بر اساس بررسی های صورت گرفته برخی از افراد با علائمی همچون تب یا ابتلا به بیماری های ویروسی ساده متوجه حضور ویروس اچ آی وی و بیماری ایدز در خود می شوند. آنها به هر بیماری ساده ای به سرعت واکنش نشان می دهند که در حقیقت علامتی از فعال بودن سیستم ایمنی بدن می باشد.

اغلب افراد مبتلا به ایدز با علائم خاصی همراه هستند این علائم عبارتند از : عفونت های حاد تنفسی ، سرفه ، گلودردهای مزمن ، لاغری شدید ، بی حالی ، تب ، تعریق بیش از حد و . . . این علائم به صورت اختصاصی علائمی از بیماری ایدز را با خود به همراه ندارد اما قطعا زمانی که شما به نزد یک پزشک بروید و شرح حالی از زندگی خود ارائه دهید ، قطعا او را با حقایقی آشنا خواهید کرد که تنها راه حل برای رد یا ثابت کردن این حقایق دادن یک آزمایش خون می باشد. البته تکرار این آزمایش خود حدود شش ماه پس از برخورد با عامل بیماری زا الزامی است ، زیرا در برخی از افراد علائم مربوط به بیماری ایدز در آزمایش پس از گذشت شش ماه قابل مشاهده خواهد بود.

علائم بیماری ایدز