عفونت کلیه در بارداری گرداوری شد

عفونت کلیه در بارداری

 

زنان به دلیل آناتومی خاصی که دستگاه تناسلی آنها با خود به همراه دارد معمولا همیشه از عفونت های مجاری ادراری در حال رنج کشیدن هستند ، اما این بار عفونت مجاری ادراری و در نهایت عفونت کلیه در بارداری رخ داده ، آیا این وضوع به سلامت جنین و سلامت مادر آسیب می رساند؟ در این مطلب قصد داریم تا با اهمیت سلامت کلیه ها در دوران بارداری نیز بیشتر توضیح دهیم تا مادران باردار نکات بهداشتی لازم را به خوبی به کار گیرند و از این اتفاق جلوگیری نمایند.

معمولا باکتری ها در هر جایی وجود دارند اما در بارداری در دستگاه تناسلی خانم ها و بخصوص به سوی مثانه پیشروی دارند. در صورتی که عفونت های مجاری ادراری به خوبی کنترل نشود قطعا به سوی کلیه ها هم راه پیدا خواهد کرد. عفونت کلیه ها یعنی اشکال در تولید ادرار و دفع مواد زائد در بدن. زمانی که یک مادر از عفونت کلیه در بارداری رنج می برد باید به فکر زودتر به دنیا آمدن فرزند داخل شکم خویش نیز باشد. زیرا جنین نمی تواند چنین عفونتی را تحمل کند و قطعا دچار آسیب خواهد شد.

معمولا آزمایشات دوره ای برای بررسی عفونت های مجاری ادراری و عفونت کلیه در بارداری و همچنین وجود پروتئین در ادرار تجویز می شود. این خود یک راه پیشگیری و تشخیصی سریع می باشد. خانم هایی که قصد بچه دار شدن دارند اما همیشه از عفونت های مجاری ادراری و یا دردهای ناشی از وجود سنگ عذاب می کشند باید توجه داشته باشند که درمان این قبیل بیماری ها باید از زمان پیش از بارداری صورت پذیرد ، زیرا با بارداری بر شدت آنها افزوده می شود.

عفونت کلیه در بارداری با درد بسیار شدیدی در کلیه ها همراه خواهد بود. علاوه برآن مادر نمی تواند دفع ادرار مناسبی انجام دهد یا ادرار با سوزش یا با درد همراه خواهد بود و در اغلب موارد به صورت کامل تخلیه نمی شود. اگر عفونت کلیه به سرعت تشخیص داده نشود مادر باردار دیالیزی خواهد شد ، زیرا کلیه ها اعضای بسیار حساسی در بدن ما هستند و بروز مشکلل در آنها به واسطه ی عمل مهم دفع مواد زائدی که در بدن برعهده دارند باید به سرعت انجام شود. هرچه تأخیر بیشتر باشد آسیب به کلیه ها و از کار افتادن آنها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

 

مطالب مرتبط:

ریزش مو زایمان