هفته نوزدهم بارداری گرداوری شد

هفته نوزدهم بارداری

 

در حال حاضر شما نوزده هفته هفت روزه را پشت سر گذاشته اید و این تعداد روزها را اکثرا با استرسی وصف ناپذیر به شب رسانده اید. شاید شب ها بی خوابی کشیده باشید و از ترس اینکه مشکلی برای جنین داخل شکم شما رخ دهد ، به دعا و راز و نیاز پرداخته باشید. اما باید بدانید که از هفته های بعدی یعنی در حدود هفته نوزدهم بارداری به بعد تقریبا یک ریتم ثابتی را پشت سر خواهید گذاشت. این دوره در سه ماهه دوم بارداری شما قرار دارد و هنوز در میانه راه هستید.

شاید زمانی فرا برسد که شما در شب خواب آرامی را پشت سر می گذارید ، اما در حین خواب با یک ضربه ناگهانی بیدار می شوید. نگران نباشید این ضربات از سوی جنین در داخل شکم شما می باشد که توسط لگدهایی با قدرت در هفته نوزدهم بارداری خبر از سلامت خود به شما می دهد. حواس پنجگانه ی او به سرعت در حال رشد می باشد. از حس لمس کردن تا حس چشیدن او در حال تکامل است ، بنابراین زمان آن رسیده تا کم کم به فکر خرید لباس های او باشید و وقت خود را با این کار بگذرانید.

از هفته نوزدهم بارداری به بعد جنین شما پوستی بسیار نرم و لغزنده دارد زیرا ماده ای بر روی پوست او ترشح شده که می تواند او را از هر خطری همانند خشکی پوست ایمن نگاه دارد. یکی از مهم ترین نعماتی که خداوند برای تسهیل در روند زایمان طبیعی برای یک مادر باردار در اختیار قرار داده همان لغزندگی در پوست نوزاد می باشد که پروسه ی خروج را با سرعت بیشتری تسهیل خواهد کرد.

شکم مادر بزرگتر می شود ، شاید از نظر اطرافیان باسن او نیز بزرگتر شده باشد ، این حدس درست است ، زیرا به دلیل کم تحرکی مادر اغلب اضافه وزنی که برای او در نظر گرفته شده دقیقا در همین مکان ها می باشد. این موضوع شاید تناسب اندام شما را برهم بزند اما باید هرچه زودتر از بدتر شدن آن با یک رژیم غذایی ساده پیشگیری نمایید. مادر باردار می تواند از تعداد وعده های غذایی کم خودداری نماید و در مقابل از وعده هایی زیاد در اندازه ای کم نیز بهره ببرد.

 

مطالب مرتبط:

عفونت کلیه در بارداری