آشنایی با علت سکسکه گرداوری شد

آشنایی با علت سکسکه

 

سکسکه کردن به دلیل صدایی که با خود به همراه دارد یکی از اتفاقات ناگهانی است که معمولا به صورت غیرمنتظره در افراد رخ می دهد. در بسیاری از مواقع فرد نمی داند که علت اصلی سکسکه در او چه چیز بود تا بتواند با واکنشی نسبت به آن تغییراتی را پدید آورد. سکسکه به دلیل حالتی که در افراد ایجاد می کند معمولا یک بیماری تلقی نمی شود اما می تواند فرد را به سوی بیماری سوق دهد. بیماری هایی از نوع تنش های روانی که حقیقتا باید به نوعی از آن پیشگیری به عمل آید.

در زمان سکسکه عضلاتی وجود دارد که در ناحیه ی دیافراگم و فضایی بین دنده ها به صورت کاملا غیر ارادی و ناگهانی دچار انقباض می شوند. صدایی که در زمان سکسکه به گوش ما آشنا می باشد در حقیقت صدایی است که به دلیل ورود هوای ناگهانی در ریه ها و بسته شدن دریچه در بالای حنجره می باشد. این صدا کمی بلندتر از حد معمول می باشد و به همین دلیل منجربه به جلب توجه افراد در اطراف ما خواهد شد.

سکسکه کردن معمولا در یک زمان معینی رخ می دهد و پس از اتمام زمان معین به پایان خواهد رسید. در برخی از افراد این زمان معمولا چند دقیقه ای می باشد ، در برخی دیگر در حدود یک ساعت ، اما اگر این زمان بیشتر از چند ساعت به طول انجامد نشان دهنده ی وجود مشکلی خواهد بود ، در نتیجه نیاز است تا برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه نمایید. معمولا سکسکه های طول کشیده شده می تواند فرد را بسیار آزارد دهد و از این رو باید در زمان مناسبی درمان برای آن در نظر گرفته شود.

هیچ شخصی وجود ندارد که سکسکه را تجربه نکرده باشد. معمولا هر فردی حتی جنین در طول زندگی خود چندین بار این حالت را احساس می کند و علاوه بر آن این حالت در مردان به دلیل حالت آناتومیک کمی متفاوت تر از خانم ها بیشتر رخ می دهد. در صورتی که نسبت به این صدا بی توجه باشید در یک زمان مشخص به پایان خواهد رسید ، اما اگر دائما به آن توجه داشته باشید ، این موضوع ادامه دار خواهد شد.

معمولا سکسکه هایی که بیشتر از حالت عادی خود طول می کشند ، سکسکه تلقی نمی شوند و علتی فراتر از یک سکسکه معمولی دارند. این علل می تواند شامل ورود ناگهانی یک غذا به سیستم تنفسی ، ترس یا وجود یک شوک به صورت ناگهانی ، وجود بیماری هایی در سیستم تنفسی بخصوص دیافراگم ، مشکلات مغزی و . . . باشد.