علل درد بیضه در افراد بالغ گرداوری شد

علل درد بیضه در افراد بالغ

 

معمولا بیضه یکی از نواحی حساس از دستگاه تناسلی مردان به حساب می آید . هرگونه فشار یا ضربه بر روی این ناحیه با درد بسیار شدیدی همراه خواهد بود. درد بیضه در مردان به چند دلیل می تواند به وقوع بپیوندد. اما زمانی که این درد اتفاق می افتد فرد به دلیل درد شدید به خود می پیچد و باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه نماید. پزشکان با گرفتن شرح حال و بررسی نوع درد به علت اصلی و درمان آن پی خواهند برد. در برخی از موارد درد بیضه تنها با عمل جراحی به پایان می رسد.

معمولا درد بیضه می تواند به علت عفونت های ناشی از ورود باکتری ها به لوله های زیر بیضه ها باشد. عفونت ها به دلیل فعالیت باکتری ها رخ می دهد و به دلیل التهاب و فشار در این ناحیه باید فرد هرچه زودتر تحت درمان با آنتی بیوتیک ها و سایر روش های تسکین دهنده درد قرار گیرند. معمولا در این موارد مصرف آنتی بیوتیک برای کاهش درد و التهاب در اولویت قرار دارد. پس از کم شدن تعداد باکتری ها می توان با استراحت و دراز کشیدن در منزل ، همچنین با دراز کشیدن در وان حمام به تغذیه عروق و تسکین درد نیز کمک نمود.

موضوع بعدی برای درد بیضه به پیچ خوردگی بیضه ها اشاره دارد. معمولا پیچ خوردگی در اثر ضربه به این ناحیه رخ می دهد و با درد بسیار وحشتناکی همراه خواهد بود. یک مرد در چنین شرایطی تنها با فریاد زدن می تواند بر درد خود غلبه نماید. هرگونه اعمال فشار و دست زدن به بیضه ها بر درد او می افزاید بنابراین تا حد امکان بدون هرگونه فشاری وی را به مرکز درمانی برسانید تا پزشک پس از بررسی مقدمات عمل جراحی را انجام دهد. زیرا تنها یک فرصت کوتاه شش ساعته برای سالم ماندن بیضه ها در اختیار دارید و در صورت عدم توجه به این زمان طلایی با مرگ بافت مواجه خواهید شد.

در نهایت یکی از علل دیگر درد بیضه بیماری به نام واریکوسل می باشد. واریکوسل یا واریسی شدن رگ ها در بیضه ها معمولا در سنین پایین تا میانسالی رخ می دهد و می تواند به عنوان عاملی قابل درمان برای ناباروری مردان نیز به حساب آید. معمولا واریکوسل با یک عمل جراحی بسیار کوچک درمان می شود و درد این افراد به صورت کامل از بین می رود.در بسیاری از موارد فرد به فعالیت های جنسی خود ادامه می دهد و حتی به تولد فرزند نیز منجربه خواهد شد..