سلامت و پزشکی

۲۱ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

7 روش برای کاهش وزن در 7 روز


در این مطلب 7 روش برای کاهش وزن در 7 روز گرداوری شد

7 روش برای کاهش وزن در 7 روز

 

کاهش وزن

با این رژیم 7 روزه می توانید 5 تا 8 کیلوگرم وزن کم کنید٬ همچنین در کاهش چربی اطراف شکمی نقش بسزایی دارد. مواد طبیعی که برای پوست لازم است وارد بدن می شود٬٬ مواد سمی از بدن خارج شده و شما می توانید احساس سبکی و شادابی کنید.

در ظاهر این برنامه رژیمی سخت به نظر می رسد اما اگر 2 روز اول آن را با موفقیت بگذرانید٬ ادامه آن برایتان آسان خواهد شد. پس از اتمام مدت زمان تعیین شده به روشنی معلوم می شود که شما در برابر هر چیزی که باعث شکسته شدن رژیمتان شده٬ مقاومت کرده اید.

 

روز اول:

فقط میوه مصرف کنید٬ البته جز میوه هایی که شامل موز ٬ انبه و انگور باشند. در عوض٬ به مقدار زیادی هندوانه٬ خربزه٬ انار٬ سیب٬ لیموترش٬ پرتقال ٬ توت فرنگی و هر نوع میوه دیگری که دوست دارید می توانید استفاده کنید. در طول روز می توانید در صورت نیاز 20 واحد از آنها را مصرف کنید ولی چیزی را جایگزین نکنید.

 

روزدوم:

فقط سبزی بخورید. روزتان را با سیب زمینی پخته و یک قاشق چایخوری کره شروع کنید. باقیمانده روز از سبزی های پخته شده یا نپخته شده بدون روغن استفاده کنید. یادتان باشد بیشتر از یک عدد سیب زمینی در طول روز استفاده نکنید. همچنین شما می توانید از کلم٬ هویچ٬ خیار٬ کدو و سایر سبزیجات در طول روز استفاده کنید و برای اینکه غذایتان طعم خوبی داشته باشد٬ می توانید به آن ریحان و پونه اضافه کنید. اگر بتوانید این دو روز را به خوبی بگذرانید٬ نصف مرحله را برنده شده اید.

 

روز سوم:

ترکیبی از روز اول و دوم است به این معنا که می توانید هم از میوه جات و هم از سبزیجات استفاده کنید. اما موز و سیب زمینی استفاده نکنید. ضمنا یادتان باشد که مقدار زیادی آب مصرف کنید.

 

روز چهارم:

موز و شیر بخورید. شما این آزادی را دارید که 6 عدد موز و 4 لیوان شیر بخورید. به شما گفته شده که موز ممکن است باعث برگشت وزن شما شود. در این رژیم موز به عنوان منبعی سرشار از سدیم و پتاسیم می باشد و در این مدت مصرف نمک به طور قابل توجهی کاهش می یابد. شما می توانید از یک سوپ رقیق شده که شامل گوجه فرنگی٬ پیاز و سیر باشد استفاده کنید. بعد از گذشت 3روز٬ یک فرصتی است تا از مصرف میوه و سبزی رها شوید.

 

روزپنجم:

در این روز شما می توانید جوانه٬ گوجه فرنگی و پنیر خانگی مصرف کنید. همچنین می توانید از مقدار قابل توجهی جوانه٬ گوجه فرنگی و پنیر خانگی مصرف کنید. همچنین شما می توانید از مقدار قابل توجهی سویا و جوجه استفاده کنید. رژیمتان را با سوپ تکمیل کنید. آب زیادی بنوشید تا از تشکیل اوره در بدنتان جلوگیری شود.

 

روز ششم:

مانند روز پنجم شما می توانید جوانه٬ پنیر خانگی٬ مقدار قابل توجهی سویا و سایر سبزیجات را مصرف کنید. ضمنا یادتان باشد از سوپ برای تکمیل رژیم استفاده کنید.

 

روز هفتم:

این روز آخر است و شما باید در حال حاضر احساس سبکی و خوشحالی داشته باشید. در این روز شما می توانید از آبمیوه٬ یک کاسه برنج و هر نوع سبزی که بخواهید استفاده کنید. اگر شما تصمیم دارید برای زمان خاصی وزن کم کنید. باید حداقل 2 ماه قبل از آن این رژیم را شروع کنید .البته فراموش نکنید که باید یک وقفه 3 تا 4 روزه با رژیم های بعدی خود داشته باشید.

۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۱:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید جابر جعفری

12 روش برای کاهش اشتها در یک روز


در این مطلب 12 روش برای کاهش اشتها در یک روز آماده شد

12 روش برای کاهش اشتها در یک روز

 

کاهش اشتها

 

بیشتر آب بنوشید ما کالری‌بسیار زیادی از نوشابه ها دریافت می کنیم و در این صورت بدن ما به صورت مداوم هوس شیرینی جات می‌کند. نوشیدن این نوشیدنی‌ها جذب کالری می‌شوند با توجه به نتایج تحقیقات محققان دانشگاه میامی با نوشیدن نوشابه شما احتمال ابتلابه دیابت نوع ۲، سندروم متابولیک و سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. سعی کنید اگر تمایل زیادی به نوشابه دارید در طول هفته ۲بار از دفعات مصرفتان را از سوداهای رژیمی استفاده کنید.

 

برنامه خوابتان را منظم کنید خواب مناسب به شما کمک می کند تا در طول روز انرژی بیشتری برای سوزاندن کالری داشته باشید. کسانی که کمتر از شش ساعت در طول روز می خوابند، ۲۷درصد چاق تر از سایر افراد هستند. اگر در طول روز ۴ساعت می خوابید، ۶۷درصد بیشتر در خطر چاقی هستید. میانگین ساعت خواب استاندارد ۸ ساعت در شبانه روز است. بنابراین در هفته ۵۶ ساعت خواب نیاز دارید. سعی کنید ساعت خواب و استراحتتان کمتر از این مقدار نباشد.

 

برای کاهش وزن ورزش کنید پیاده روی نه تنها به شما اندام بهتری می‌بخشد، بلکه از زوال عقل نیز جلوگیری می‌کند. همچنین نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد کسانی که نمی‌توانند یک چهارم مایل را در ۵دقیقه طی کنند، در صدر جدول مرگ و میر قرار دارند. یک گام‌شمار تهیه کنید و سعی کنید به طور میانگین هر روز در هفته ۱۰ هزار قدم پیاده روی داشته باشید.

 

سرکار تنقلات بخورید خوردن تنقلات در محیط کار بسیار خوب است. روزی ۲بسته میوه و یا ماست کم چرب می تواند انتخاب مناسبی باشد. همینطور آجیل و انواع مغزها البته به تعداد کم یک میان وعده فوق‌العاده محسوب می‌شود. در کنار آن میوه‌های خشک و انواع کشمش و مویز هم به رفع گرسنگی‌تان کمک می‌کند.

 

قهوه بنوشید قهوه برای لاغر شدن بسیار مفید است اما قهوه‌ای که بدون شکر باشد. شیرین کننده‌های مصنوعی بسیار مضر هستند. جاوا، موکا و سایر موارد مشابه قهوه مفید نیستند. ما راجب قهوه سیاه وغلیظ صحبت می‌کنیم. روزی ۲ لیوان از این قهوه بنوشید تا وزن کم کنید.

 

صبحانه بخورید خوردن صبحانه مقوی و سالم که شامل پروتیئن و سبزیجات و میوه ها باشد، می تواند انسولین بدن را در طول روز ثابت نگه دارد و باعث شود شما دیرتر چاق شوید. صبحانه مهمترین وعده غذایی است که تقریبا همه پزشکان و محققان بر اهمیت آن تاکید دارند. وقتی صبحانه کافی و سالم بخوریم تا نیمه روز هم احساس گرسنگی نمی‌کنیم. اما زمانی که بدون خوردن صبحانه از خانه بیرون می‌رویم هر خوراکی به دستمان برسد می‌خوریم و پشت سر هم کالری وارد بدنمان می‌کنیم. در این ظرایط هیچ رژیمی بر کاهش وزن اثر نخواهد داشت.

 

در آرامش غذا بخورید برای هر وعده غذایی ۳۰ دقیقه زمان بگذارید. حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که مغز شما دستور سیر شدن بدهد. آب نوشیدن قبل و در حین غذا راه خوبی برای این کار است. نتایج برخی تحقیقات نشان می دهد کسانی که در طول روز ۲ لیوان آب قبل از غذا می نوشند، حدود۴۰ کالری کمتر از سایرین جذب می‌کنند.

۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۱:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید جابر جعفری