سلامت و پزشکی

۴۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

صحبت نکردن کودکان ، علل و درمان


صحبت نکردن کودکان ، علل و درمان گرداوری شد

صحبت نکردن کودکان ، علل و درمان

 

یکی از اختلال های بسیار مهم روانپزشکی که ریشه روانی و روحی نیز دارد صحبت نکردن کودکان می باشد. این کار به صورت کاملا ارادی انجام می شود. بارها پیش آمده است که یک کودک با قرار گرفتن در محیطی جدید هیچ صحبتی نمی کند در حالی که او در خانه از زبان شیوایی برخوردار است و می تواند منظور خود را به خانواده برساند ، اما زمانی که در یک جمع ناآشنا قرار می گیرد هیچ نوع رابطه ای با اطرافیان برقرار نمی کند و عموما به صورت یک فرد گوشه گیر در می آید.

این فرد معمولا زمانی که به سنین مدرسه راه می یابد به رفتار خود ادامه می دهد. درس ها و تکالیف خود را در خانه و در مقالب پدر و مادر به راحتی انجام می دهد و هر سؤالی که از او پرسیده می شود به آسانی پاسخ می دهد ، اما زمانی که در جمع کلاس قرار می گیرد و در مقابل معلم باید پاسخگو باشد هیچ صحبتی نمی کند. این اختلال می تواند بر روی رشد او تأثیربگذارد و معمولا چنین افرادی با افت تحصیلی نیز مواجه می شوند. معلم ها در ابتدا باید این موضوع را با والدین او مطرح کنند تا هرچه سریع تر چاره ای برای رفع این مشکل در کودک اندیشیده شود.

صحبت نکردن کودکان یک بیماری است که معمولا در سنین کودکی در حدود پنج سالگی آغاز می شود و در برخی از افراد تا بزرگسالی هم ادامه خواهد داشت. اما اگر از همان سنین مدرسه در پی رفع این بیماری از طرق درستی باشیم قطعا از بزرگتر شدن این مسئله جلوگیری خواهیم کرد. کودکانی که مشکل صحبت نکردن در جمع را تجربه می کنند اغلب کودکانی است که بسیار خجالتی می باشند. زمانی که با مادر خود به مهمانی می روند از پیش او تکان نمی خورند و به او می چسبند.

این حس وابستگی و خجالتی بودن بیش از حد موجب می شود تا به ارتباط با دیگران نپردازند و دائما با درون خود ارتباط برقرار کنند. بهترین راه حل برای درمان صحبت نکردن ارادی در کودکان مراجعه به نزد روانپزشک می باشد. روانپزشک با جلسات متنوع و شروع یک درمان گام به گام ، می تواند این رفتار را از وجود او پاک کند و او را به فردی اجتماعی تبدیل نماید. البته این تبدیل سازی یک پروسه ی طولانی می باشد زیرا با روح و روان یک کودک ارتباط دارد ، بنابراین عجله را کنار بگذارید و برای رشد و بالندگی فرزند خود به او اعتماد نمایید.

۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید جابر جعفری

ساندویچ لذیذ از گوشت گوساله


ساندویچ لذیذ از گوشت گوساله گرداوری شد

ساندویچ لذیذ از گوشت گوساله

 

معمولا غذاهای ساندویچی به ذائقه ی برخی از افراد خوش تر از هر نوع غذای دیگری می آید اما آنها نمی دانند که از یک موادی برای تهیه ساندویچ بهره ببرند تا به عنوان یک غذای کامل مصرف نمایند. ساندویچ گوشت گوساله ساندویچی کامل می باشد که در ادامه به نحوه ی آماده سازی آن اشاره خواهیم کرد.

در ابتدا نیاز است تا شما حدود نیم کیلوگرم از گوشت گوساله را تهیه نمایید. این گوشت را به صورت ورقه هایی نازک و قابل پختن خرد نمایید. پس از شستشو این قطعات را در ظرف روغنی قرار دهید تا به خوبی در یکدیگر نفوذ نمایند. حالا نیاز است تا برای مزه دار کردن ساندویچ گوشت گوساله خود از یک ظرف دیگر استفاده نمایید. این ظرف را از حدود چهار قاشق غذاخوری شکر قهوه ای ، یک قاشق از پودر سیر ، سه قاشق آبلیمو و در نهایت فلفل پر نمایید.

پس از این مراحل گوشت گوساله ای که در داخل روغن کانولا مخلوط نموده اید را با حرارت کم بر روی شعله بگذارید تا هر طرف آن پخته شود و از حال خامی بیرون آید. البته بهترین روش طبخ برای گوشت به شیوه ای است که آب میان بافتی داخلی آن حفظ شود ، در این صورت در زمان مصرف نیز نرم خواهد بود و هر فردی می تواند به راحتی آن را هضم نماید.

پس از طی این مراحل نوبت به انتقال قطعات گوشت به داخل ظرف مواد می رسد. پس از آنکه تمامی قطعات گوشت را به ظرف مورد نظر انتقال می دهید باید در حدود یک ربع در ظرفی در بسته در یخچال قرار گیرد. به چنین ترتیبی تمامی گوشت های شما مزه دار می شوند.

پس از آن نوبت به تهیه ساندویچ گوشت گوساله خواهد رسید. نان های ساندویچی را بیرون آورید . بهتر است تا از نان های بسیار ترد استفاده نکنید زیرا در زمان آماده شدن به هر سویی خرد می شوند و در زمان خوردن هم با کمی مشکل روبه رو خواهید شد. پس در ابتدا نان های ساندویچی خود را به صورت کامل باز نمایید و خمیر داخل آن را خارج نمایید و کمی سس مایونز به داخل آن بزنید.

حالا قطعا خرد شده و مزه دار شده گوشت را در هر نان قرار داده و سپس با مواد و سبزیجات گوناگون به پر کردن داخل آن بپردازید. برای پر کردن نیاز است تا شما از قطعات باریک هویج ، خیار و سبزیجات معطر بهره ببرید.

۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید جابر جعفری