استرس چه بیماری های قلبی را پدید خواهد آورد؟؟

 

استرس چه بیماری های قلبی را پدید خواهد آورد؟؟

 

استرس یک حالت عجیب و ناگهانی است که به سرعت برخی از عوامل و کارکرد مطلوب بدن شما را تحت تأثیر خود قرار می دهد. ضربان قلب ، کارکرد هورمون ها و . . . همه و همه تحت تأثیر استرس و مواد ترشحی از بدن می توانند از حالت عادی خود خارج شوند و به سوی فعالیت بیش از اندازه پیش بروند. اما یکی از مهم ترین عوارضی که استرس بر روی بدن ما دارد ، تأثیر آن بر روی سلامت قلب و ابتلای فرد به بیماری های قلبی گوناگون خواهد بود.

در برخی از افراد استرس به تنهای نمی تواند اثرات نامطلوب خود را به سرعت برجای بگذارد و سبک زندگی نادرست فرد می تواند به عنوان یک عامل کمک کننده برای این مشکل مطرح شود. مثلا اگر استرس های شدید قرار است بیماری های قلبی را پس از گذشت پنج سال به وجود آورند ، مصرف مشروبات الکلی و همچنین دخانیات این زمان را کاهش داده و به دو سال می رسانند. پس با ورزش هم از سبک زندگی نادرست و هم از استرس های شدید روحی خود رها شوید.

بیماری های عروق کرونر ، ضربان قلب بیش از اندازه بالا و سرعت بخشیدن به عملکرد قلبی ، سکته های قلبی ، بستن عروق قلب که وظیفه ی خونرسانی دارند با پلاکت های تشکیل شده ، کاهش اکسیژن رسانی به قلب و . . . از بیماری های شایعی است که در اثر استرس های شدید به خصوص در افرادی که زمینه ی ژنتیکی این بیماری ها را دارند رخ خواهد داد. تنها راه پیشگیری از این حالت ، تغییر در سبک زندگی غلط ، مصرف غذاهای ساده و دوری از فست فود ، دوری از دخانیات و ورزش کردن و کاهش چربی های اضافی تجمع یافته در بدن خواهد بود.