اهمیت درمان افسردگی در جوانان گرداوری شد

 

اهمیت درمان افسردگی در جوانان

 

سنین جوانی یکی از سنین بسیار حساس می باشد که ممکن است در هر فردی با مشکلات مختلف همراه شود ، بنابراین نیاز است تا ما با مطالعه ی بیشتر در رابطه با بیماری های این سنین اطلاعات بیشتری را به دست آوریم و به چنین ترتیبی فرزند نوجوان یا جوان خود را از انواع بیماری ها نجات دهیم. یکی از بیماری های حائز اهمیت در رابطه با افسردگی در جوانان می باشد.

متأسفانه این بیماری همانند یک سرماخوردگی ساده دارای علائم خاصی نخواهد بود و علاوه بر آن به راحتی هم درمان پذیر نیست. پروسه ی درمانی طولانی مدت و کمک والدین به نوجوان نقش مؤثری در تخفیف علائم افسردگی در جوانان خواهد داشت و از شدت یافتن این بیماری پیشگیری خواهد نمود. یکی از علائم بسیار مهم برای افسردگی در جوانان گوشه نشینی و اجتماعی نبودن ، افزایش وزن بر اثر مصرف غذای زیاد و در نهایت خواب فراوان خواهد بود.

جوانان امروزه به دلیل مشکل بیکاری خود ترجیح می دهند تا در خانه به خواب و استراحت مشغول باشند و برای بیرون نرفتن خود هزاران بهانه تراشی انجام می دهند. بنابراین ترغیب کردن آنها برای بیرون رفتن از خانه می تواند به یک روش درمانی محسوب شود که نقش خانواده در این بین بسیار با ارزش می باشد.

هر ازگاهی فرزند خود را نزد یک مشاور ببرید و خود شما هم در کنار آنها حضور داشته باشید و درخصوص مسائل مختلف شخصیتی و کاری و اعتقادی صحبت کنید تا وی هم وادار به حرف زدن و بیان نظرات خود شود. تا زمانی که فرزند شما کاری برای انجام دادن نداشته باشد و انگیزه ای برای آینده ی بهتر در ذهن خود پرورش ندهد ، افسردگی در جوانان بخصوص جوان شما درمان نخواهد شد.

به یاد داشته باشید که یک خانواده ی افسرده خود می تواند دلیلی بر ایجاد یک فرد افسرده هرچند در سن جوانی باشد ، پس باید تغییر را در ابتدا از خود آغاز نمایید و سپس فرزند خود را از این شرایط بیرون آورید.