دلایل عرق کردن در خواب شبانه گرداوری شد

 

دلایل عرق کردن در خواب شبانه

 

معمولا خوابیدن یکی از لذت بخش ترین و آرامش بخش ترین اعمالی است که ما در طول روز انجام می دهیم. کارهای بسیار زیادی انجام می دهیم به امید آنکه خود را برای خواب شبانه آماده کنیم. در بسیاری از افرادی که در طول روز خسته می شوند این خواب بدون مشکل انجام خواهد شد. اما برخی از افراد ممکن است که در خواب عرق زیادی کنند و بوی عرق آنها در طول شب تمام فضای اتاق را فرا بگیرد.

برای عرق کردن در خواب شبانه علل بسیار متنوعی مطرح است که می توان به برخی از آنها اشاره نمود. به عنوان مثال زنانی که یائسه شده اند ، به صورت طبیعی دمای بدن بالاتری را نسب به سایر افراد دارند و در طول شب ممکن است که نتوانند خواب راحتی را تجربه کنند. این موضوع درمان خاصی ندارد و تنها باید از خنک کننده ها استفاده نمایند زیرا طبیعت بدن آنها تغییر کرده است.

موضوع بدنی زمانی است که ما به بیماری هیا مختلفی دچار هستیم و این بیماری ها در زمان شب فشار بیشتری به ما وارد می آورند ، همانند پرکاری تیروئید که فرد از درون احساس گرمای زیادی را نسبت به سایر افراد تجربه خواهد کرد. یکی دیگر از بیماری ها که می تواند با تب و تعریق های شبانه همراه باشد بیماری سل از نوع ریوی خواهد بود. حتی در برخی از افراد ابتلا به آنفلوانزا هم ممکن است که تب های شبانه بدهد.

مشکلات تنفسی علت دیگری است. برخی از افراد به هر علتی در خواب وقفه های تنفسی به آنها دست می دهد که نیاز است تا تلاش زیاد و فعالیت زیادی در خواب انجام دهند تا راه تنفسی آنها به صورت کامل بسته نشود ، برخی از آنها خروپف های شدیدی انجام می دهند و مانع از خوابیدن سایر اعضای خانواده می شوند. این افراد گرمای بیشتری را تجربه خواهند کرد و همین امر می تواند علتی برای عرق کردن آنها در خواب شب باشد.