آسم در کودکان چه علائمی به همراه دارد؟؟؟

 

آسم در کودکان چه علائمی به همراه دارد؟؟؟

 

آسم یکی از بیماری های ریوی است که از نظر تنفسی بر روی بدن تأثیرگذار خواهد بود. آسم در کودکان هم همچون بزرگسالان رخ خواهد داد و این بیماری معمولا در سنین پنج سالگی با علائم خود هشدار می دهد. تا سنین پنج سالگی معمولا فرد هیچ گونه علامتی از مشکلات تنفسی را نشان نمی دهد ، اما زمانی که به صورت مکرر سرفه های شبانگاهی در فرزند خود مشاهده کردید باید نسبت به یک بیماری تنفسی همچون آسم در کودکان شک داشته باشید.

آسم در کودکان با علائمی همچون خس خس در سینه ، تغییر در نحوه ی تنفس ، سرفه های مکرر ، فشار بر روی قفسه سینه به دلیل مشکل در تنفس ، تغییر در وضعیت خواب شبانه و . . . همراه می باشد. اگر فرزند شما در طول یک شب خواب آرامی را تجربه نمی کند و دائما با سرفه های شبانه از خواب بیدار می شود و مانع از خواب راحت اطرافیان خود می شود ( خصوصا در سنین پنج سالگی قرار دارد) ، به احتمال بسیار زیاد آسم کودکان را تجربه خواهد کرد.

والدین برای جلوگیری از حملات آسم در کودکان باید یک سری از نکات را علاوه بر مصرف داروها و اسپری های باز کننده ی راه های هوایی در نظر داشته باشند. یکی از مهم ترین کارها دوری از محرک ها بخصوص دود سیگار و خشکی هوا می باشد. فصول سرد سال یکی از بدترین فصل ها برای تشدید بیماری آسم در کودکان می باشد. در صورتی که آسم و علائم مربوط به آن در سنین کمتر از چهارده سالگی بهبود پیدا کند ، قطعا بهبود به صورت کامل بوده و علائم ادامه دار نمی شود ، اما اگر این علائم پس از سن ذکر شده ادامه پیدا کند ، تا بزرگسالی وی هم با او همراه خواهد بود. افرادی که به آسم های شدید دچار هستند باید اسپری ها و داروهای مخصوص به خود را همیشه همراه داشته باشند تا در صورت لزوم از آنها بهره ببرند.