سینوزیت در کودکان چه عوارضی خواهد داشت؟

 

سینوزیت در کودکان چه عوارضی خواهد داشت؟

 

معمولا کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر دچار سینوزیت می شوند ، اما این موضوع تنها به یک سن خاصی باز می گردد. زمانی که کودک شما پا به سن هشت سالگی می گذارد ، اغلب سینوس های او شروع به فعال شدن می کنند و از آن زمان به بعد است که در صورت پرشدن با هوای بیرون که اغلب در فصول سرد سال هم می باشد ، این سینوس ها از هوا پر خواهند شد و شروع به درد گرفتن به همراه  تظاهر علائمی همچون سرماخوردگی خواهند کرد.

معمولا سینوزیت کودکان می تواند فرزند ما را بی حال کند و از بلند شدن از رختخواب او را منع کند ، زیرا با هربار بلند شدن سردردهای عجیبی به سراغ او می آید. همچنین ترشحاتی بسیار چسبناک به رنگ زرد یا سبز از بینی او خارج می شود که نشان دهنده یک اورژانس برای رقیق کردن این ترشحات خواهد بود. هرچه سینوس ها پر شوند ، فشار بیشتری بر روی سر و گونه ها خواهد آورد و تنها راه استفاده از بخور یا رقیق کردن ترشحات باقی مانده در سینوس ها توسط سرم شستشو یا داروهای رقیق کننده خواهد بود.

برای درمان سینوزیت در کودکان به هیچ عنوان نباید از خوددرمانی استفاده کنیم ، زیرا این بیماری شوخی بردار نیست و می تواند تا حد زیادی عفونت را به مغز و گوش و دیگر اعضای مجاور منتقل نماید ، بنابراین این موضوع حائز اهمیت است که به حرف دیگر گوش ندهیم و از دادن دارو به فرزند خود خودداری نماییم. با مراجعه به پزشک پس از یک معاینه و بررسی کلی سینوس ها ، وی متوجه خواهید شد که شدت سینوزیت در فرزند ما تا چه اندازه ای پیشرفت داشته و از چه نوع آنتی بیوتیکی برای تخفیف درد بهتر است که استفاده شود. محیط خانه را مرطوب کنید و داروهای آنتی بیوتیکی را در وقت معین خود به فرزندتان بدهید ، تا در اسرع وقت علائم بیماری کاهش یابد. حتما دوره ی درمان را به اتمام برسانید و خودسرانه آن را قطع ننمایید.