علل درد قفسه سینه و تنگی در تنفس گرداوری شد

 

علل درد قفسه سینه و تنگی در تنفس

 

نفس کشیدن یک حالت بسیار طبیعی و ماندگار تا پایان عمر می باشد. هرگونه تغییر در این امر طبیعی خود می تواند خبر از یک بیماری دهد. نفس کشیدن معمولا یک ریتم طبیعی دارد. کاهش و یا افزایش در این ریتم باید جدی گرفته شود ، زیرا می تواند رفته رفته شرایط را برای یک تنفس خوب تحت سلطه ی خود قرار دهد و این خود یک پیشروی آرام به سوی مرگ خواهد بود. پس همیشه به هر حالتی از بدن خود بخصوص درد قفسه سینه و تنگی نفس توجه داشته باشید.

دردهای قفسه سینه یکی از حالت های دیگری است که در کنار تنگی نفس نشان دهنده ی یک مشکل در قلب یا ریه های شما می دهد. معمولا زمانی که خونرسانی به قلب و ریه به هر علتی دچار تأخیر می شود یا قطع می شود ، تنگی نفس و همچنین دردهای قفسه سینه خودنمایی خواهد کرد. فرد در چنین حالتی باید خود را به سرعت به نزد یک پزشک یا یک مرکز درمانی برای تشخیص علت آن برساند. تنها با یک سری از تست های تشخیصی ابتدایی می توان به علل اصلی پی برد.

معمولا زمانی که فرد به صورت ارثی سابقه ی سکته قلبی در خانواده ی خود را دارد و در حال حاضر فشار عصبی بالایی را تحمل می کند ، بر اثر افزایش فشار خون در داخل رگ های او آسیب به قلب افزایش یافته و خونرسانی هم اختلا پیدا خواهد کرد. زمانی که خونرسانی به قلب مختل شود ، برگشت این خون به ریه ها هم تحت تأثیر قرار می گیرد و دم و بازدم فرد مشکل دار می شوند ، در نهایت تنگی نفس و قطع تنفس در پی آن رخ خواهد داد. پس اگر این مشکل در خانواده ی شما وجود دارد هرازگاهی به نزد پزشک خود بروید و چکاپ های مربوط به قلب و تنفس را انجام دهید. نوارقلب ، تست تنفس یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری از بیماری ها خواهد بود.