علل ایجاد سردرد در خواب گرداوری شد

علل ایجاد سردرد در خواب

 

خواب یکی از نیازهای اساسی در زندگی روزمره ی هر فردی بشمار می رود. پس از طی یک روز پرکار و خسته برای بازیابی توان نیاز دارید تا برای حداقل شش ساعت یک خواب آرام را تجربه نمایید ، اما در اکثر موارد با مشکلاتی همراه خواهید شد. برخی از حالت های جسمی به شما اجازه ی استراحت نمی دهند و در نتیجه شما را از خواب بیدار می کنند ، یکی از آنها سردرد در خواب می باشد.

سردرد در خواب می تواند قبل از خواب یا در حین و پس از آن رخ دهد. پس باید به زمان بروز سردرد خود توجه ویژه ای داشته باشید. در مواردی که سردرد شما قبل از خواب رخ می دهد و اصطلاحا سردرد در خواب نیست ، علل مختلف روحی از جمله استرس های شدید کاری در طی روز سپری شده مهم ترین عامل ایجاد این نوع از سردرد می باشد. در برخی از مواقع فرد ممکن است با حالت خواب و بیداری از خواب بلند شود و بلافاصله حرکت کند ، در این زمان احساس سردرد شدید و گیجی در او رخ خواهد داد و چشم های وی تاری و سیاهی را می بیند. این وضعیت به دلیل تغییر ناگهانی در فشار خون وضعیتی از حالت خوابیده به حالت ایستاده می باشد.

سومین حالت به سردرد در خواب اشاره دارد. این سردرد ممکن است که در مراحل انتهایی خواب به علت شدت خروپف های حین خواب پدید آید و فرد پس از بیداری با یک سردرد عجیب مواجه شود. سردرد در حین خواب و پس از آن در افرادی که سابقه ی مصرف الکل دارند هم دور از انتظار نیست ، این افراد معمولا به دلیل تخلیه ی آب زیاد از بدن ، با کمبود مایعات روبرو هستند و این کمبود خود را به صورت سردرد در خواب یا پس از آن نشان خواهد داد. در اکثر موارد سردردهای بسیار شدید نیازمند پیگیری می باشند و باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه شود.

علل ایجاد سردرد در خواب