پیشگیری و درمان سکته مغزی خفیف گرداوری شد

پیشگیری و درمان سکته مغزی خفیف

 

سکته مغزی یکی از سکته های خطرناک برای ناتوان شدن فرد از زندگی عادی قلمداد می شود . به همین دلیل تا حد امکان با استفاده از روش های پیشگیری مختلف باید از بروز سکته های قلبی و مغزی پیشگیری نمود. در غیر این صورت عوارض جبران ناپذیری در پی خواهد داشت که هم فرد و هم خانواده ی او برای مدت زمان طولانی با آن دست و پنجه نرم خواهند کرد. یکی از قابل پیشگیری ترین سکته های مغزی ، سکته مغزی خفیف می باشد. این نوع سکته مغزی با علائمی همراه می باشد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شوید.

زمانی فرا می رسد که فرد از حالت عادی خود خارج خواهد شد. دست و پای او دچار یک بی حسی می شود و حرکت دیگر در دست او نیست. نمی تواند تعادل خود را حفظ کند و بنابراین به این  سو و آن سو حرکت می کند. چشم های او سیاهی می رود و نمی تواند هیچ چیزی را مشاهده نماید. در برخی از موارد فرد به زمین می افتد و با این علائم شکستگی در لگن یا دست  و پا نیز اتفاق خواهد افتاد. هنوز فرصت باقی است ، زیرا فرد تنها از نظر برخی از کارها دچار مشکل شده اما هنوز هوشیاری دارد و می تواند به صحبت کردن ادامه دهد. در چنین مواردی که فلجی کاملی رخ نداده یعنی در حد مدت زمان کمی خونرسانی و تغذیه به مغز اختلال یافته و دوباره به حالت قبلی خود باز خواهد گشت.

مصرف قرص های گشادکننده ی عروق نظیر آسپرین تا رسیدن به بیمارستان درصد زیادی از عوارض جبران ناپذیر را پیشگیری خواهد کرد. همچنین دارا بودن فرد به قرص زیرزبانی برای پایین آوردن فشار خون ( در افرادی که فشار خون بسیار بالا دارند) خود از پارگی احتمالی رگ ها پیشگیری خواهد کرد. زمان در سکته مغزی خفیف بسیار ارزشمند است ، زیرا ممکن است که این سکته در مرحله ی بعد از نوع شدیدتر باشد.

پیشگیری و درمان سکته مغزی خفیف