علت ایجاد آفت دهان گرداوری شد

علت ایجاد آفت دهان

 

آفت دهان یک سری از نقاط سفید رنگ اما دردناکی می باشد که در داخل دهان ایجاد می شود و معمولا با ایجاد خود همواره فرد را برای غذا خوردن و مصرف نوشیدنی های داغ همانند چای با مشکل روبه رو می سازد. در چنین مواردی استفاده از غذاهای سرد بهترین راه حل برای کاهش درد می باشد. اما آشنایی با علت ایجاد آفت دهان خود راهکاری برای از بین بردن آن خواهد بود ، زیرا با پیشگیری از این علل می توان تا حد زیادی این علامت را کنترل نمود.

یکی از علل ایجاد کننده آفت دهان فشارهای شدید روحی می باشد. شاید با برخی از افراد روبه رو شده باشید که پیش از یک امتحان مهم یا پیش از شروع دوره ی عادت ماهیانه خود با آفت دهان مواجه می شوند. این علت تنها با رفع عامل استرس زا بهبود خواهد یافت. در برخی از افراد مصرف غذاهایی خاص که به اصطلاح گرمی نام دارند می تواند عاملی برای ایجاد آفت دهان به شمار رود. برخی از افراد پس از مصرف غذاهای گرمی همانند گردو به بیماری آفت دهان مبتلا خواهند شد.

برخلاف تصور بسیاری از افراد آفت دهان به دلیل وجود یک ویروس ایجاد نمی شود ، اما می تواند پس از حضور یک عامل عفونی در داخل بدن به وجود آید. به عنوان مثال آفت دهان می تواند پس از حضور ایدز در بدن یا پس از ابتلا به بیماری عفونی و گرمای بیش از حد بدن (تب بالای 38 درجه ) در بزرگسالان و کودکان مشاهده شود. در برخی از موادر آفت های دهان به تعداد زیاد و در حجم های بزرگی وجود دارند که می تواند نشانه ای از سرطان های ناحیه ی دهان باشند ، البته در این خصوص نیاز به مراجعه به پزشک و بررسی علت های دیگر نیز می باشد.

علت ایجاد آفت دهان