تمام خواص روغن بادام تلخ گرداوری شد

تمام خواص روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ حاوی برخی سموم کشنده است؛ از این رو، باید آن را با نهایت دقت مصرف نمود. بیش‌تر موارد مصرف دارویی آن به موارد استعمال خارجی محدود می‌شوند، و مصرف خوراکی آن، در صورت نیاز، باید با دوز بسیار پایین صورت گیرد. استفاده از روغن بادام تلخ کمی بیش از حد معین می‌تواند مرگبار باشد. این روغن را نمی‌توان به عنوان یک روغن مغذی برای سلامتی بر شمرد.

 

از بین بردن کرم‌ها

تلخی شدید و طبیعت سمی روغن بادام تلخ در نابود کردن کرم‌های روده بسیار موثر است، ولی بار دیگر خاطرنشان می‌کنیم، از این روغن باید با درجه‌ی قدرت بسیار پایین استفاده نمود.

 

از بین بردن باکتری‌ها

دو ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی روغن بادام تلخ، هیدروژن سیانید و بنزآلدهید، برای زندگی جانوران و هم‌چنین زندگی باکتری‌ها، میکروب‌ها، قارچ‌ها، و ویروس‌ها به شدت سمی هستند. از این رو، از روغن بادام تلخ به شکل موثری می‌توان به عنوان عامل ضد باکتری، ضد ویروس، و ضد قارچ استفاده نمود. از روغن بادام تلخ می‌توان برای درمان امراض مرتبط با عفونت‌های ویروسی، میکروبی، و قارچی استفاده کرد.

 

تاثیر آرام‌بخشی

ترکیب سمی گلیکوزید آمیگدالین موجود در روغن بادام تلخ روی اعصاب تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را نسبت به هر گونه حس، حتی درد، غیر حساس می‌کند. این خاصیت باعث ایجاد تاثیرات کرختی و بی حسی می‌شود. با وجود این، برای بی حسی‌های موضعی روغن بادام تلخ را باید به صورت خارجی استعمال نمود. هرگز نباید به جهت بیهوشی کلی، روغن بادام تلخ را به صورت خوراکی استفاده نمود، زیرا این کار می‌تواند مرگبار باشد.

 

افزایش میزان ادرار

بدن از طریق ادرار، مدفوع، و تعریق به صورت طبیعی گرایش دارد مواد سمی موجود را از خود دفع کند. به همین دلیل نیز، وقتی روغن بادام‌تلخ را به میزان بسیار اندکی مصرف می‌کنیم، بدن سعی می‌کند از طریق افزایش میزان ادرار، آن را دفع نماید. این افزایش دفعات ادرار به کاهش وزن و آرامش بدن کمک می‌کند. وقتی این ویژگی با تاثیرات بی حسی و آرام‌بخشی این روغن ترکیب می‌شود، می‌تواند به خوبی فشار خون را نیز پایین نگه دارد

 

پیشگیری از سرطان

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند سمیت روغن بادام تلخ (به ویژه به دلیل وجود هیدروژن سیانید یا اسید هیدروسیانید) برای مهار رشد سلول‌های سرطانی در برخی انواع خاص سرطان مفید است.

 

روغن بادام تلخ و سرماخوردگی

روغن بادام تلخ سرفه را بهبود ‌بخشیده و ضدسرماخوردگی است اما در مصرف آن باید دقت کرد.

  خواص دیگر روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است.

بادام تلخ، سنگ کلیه و قولنج را برطرف می‌ کند.

ریختن یک قطره روغن بادام تلخ در گوش برای رفع زنگ زدن گوش مؤثر است.

روغن بادام خاصیت مسهلی دارد.

روغن بادام، خشکی و چین و چروک پوست را برطرف می‌ کند.

روغن بادام تلخ درمان قطعی آرتروز گردن و زانو می باشد.

روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، درد کلیه و خارج کردن سنگ مثانه مفید است.

برای رفع زنگ زدن و صدا در گوش یک قطره از روغن بادام تلخ را در گوش بریزید.

مالیدن روغن بادام تلخ روی صورت لکه ها و چین و چروک را از بین می برد.

روغن بادام تلخ ترک دست و پا را که از سرما ایجاد شده از بین می برد.

روغن بادام تلخ برای درمان سیاه سرفه مفید است.

 

مراقب باشید:

از آن جا که بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است باید در مصرف آن احتیاط کرد

 

خواص روغن بادام تلخ برای درد کلیه

افرادى که به درد کلیه‏ ها مبتلا هستند در صورتى که علت درد وجود سنگ نباشد و مربوط به بافت خود کلیه باشد مى‏ توانید مقدارى از روغن بادام تلخ را با مقدارى نشاسته و مقدارى نعناى خشک پودر کرده، مخلوط کنید و بخورید. درد کلیه‏ ها را ساکت خواهد کرد.

 

خواص روغن بادام تلخ در درمان سردرد

روغن بادام تلخ را با سرکه مخلوط نموده و بر پیشانى و اطراف سر بمالید. سردردهاى افراد سردمزاج را ساکت مى ‏کند.

 

خواص روغن بادام تلخ در تقویت بینایی

این روغن برای تقویت بینایی موثر است. روغن بادام تلخ را در چشم بچکانید تا قدرت بینایى را در شما زیاد کند.

 

جلوگیری از طاسی سر با خواص روغن بادام تلخ

هر شب پوست سر را با روغن بادام تلخ ماساژ دهید. از طاسى سر جلوگیرى مى ‏کند.

 

خواص روغن بادام برای سلامت دستگاه گوارش

اگر روغن بادام تلخ به صورت خوراکى مصرف شود براى دفع اخلاط چسبنده به دیواره دستگاه گوارش مفید است. روغن بادام تلخ تنگى‏ نفس و ورم شش را بهبود مى‏ بخشد. از جمله خواص روغن بادام تلخ می توان به از بین بردن کرم های موجود در روده و معده اشاره کرد. ماهیت تلخی و سمی بودن این روغن باعث می شود بطور موثر کرم های روده را بکشد اما دقت کنید که باید در مقادیر بسیار کم مورد استفاده قرار بگیرد.

 

خواص روغن بادام تلخ در سلامت گوش ها

روغن بادام تلخ را نیمگرم نموده و در گوش بچکانید، بعد کمى پشم تمیز را گرم کنید و در گوش بگذارید و گوش را ببندید. اگر آب در گوش رفته باشد آن را خشک مى ‏کند و براى تسکین درد گوش و رفع صداى داخل آن مفید است، اگر روزى یک بار تکرار شود جهت حفظ و سلامت گوش مفید است.

 

خواص روغن بادام تلخ برای بهبود شکستگی استخوان ها و گرفتگی عضلات

پس از باز کردن گچ از محل شکستگى، اگر محل را با روغن بادام تلخ مالش و ماساژ دهند، زودتر به حالت اولیه بازمى‏ گردد. روغن بادام تلخ همچنین گرفتگى عضلات را باز مى‏ کند.

 

خواص روغن بادام تلخ در درمان زخم ها

دو مولفه روغن بادام تلخ، هیدروژن سیانید و بنزوآلدهید برای زندگی حیوانی و باکتری، میکروب، قارچ و ویروس ها سمی می باشند. بنابراین این روغن می تواند بطور موثر به عنوان داروی ضد باکتری و ضد قارچ مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین می تواند در درمان زخم ها همراه با عفونت های ایجاد شده در اثر ویروس، باکتری و قارچ استفاده شود.

 

خواص روغن بادام تلخ برای پیشگیری از سرطان

یکی دیگر از خواص درمانی روغن بادام تلخ خاصیت ضد سرطانی آن می باشد. پژوهش های اخیر نشان داده است که سمی بودن روغن بادام تلخ برای پیشگیری از رشد سلول های سرطانی در انواع مختلف سرطان ها موثر می باشد.

 

خواص روغن بادام تلخ در آرامبخش بودن

ترکیب سمی گلیکوسید موجود در روغن بادام تلخ، بر اعصاب تاثیر می گذارد و آن ها را بی حس می سازد و دردها را تسکین می بخشد. به همین دلیل دارای تاثیرات بی حسی می باشد. از این روغن برای بی حسی تنها باید بطور موضعی استفاده کرد. برای بی حسی هرگز این روغن را نخورید زیرا ممکن است کشنده باشد.

 

خواص روغن بادام تلخ در حفظ سلامت پوست و مو

اگر از روغن بادام تلخ که با آب ترکیب شده است و رقیق شده است بطور موضعی بر روی پوست و مو استفاده کنید می توانید پوست و موی خود را در برابر عفونت ها حفظ کنید. روغن بادام تلخ دارای خواص فراوانی برای پوست و مو می باشد به همین دلیل در انواع کرم های مرطوب کننده، کرم ضد پیری، ضد آفتاب و پاک کننده صورت و مو مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین خواص روغن بادام تلخ برای پوست آبرسانی آن می باشد. بنابراین برای پیشگیری از چین و چروک پوست، درمان ترک دست بدلیل سرما زدگی و تیره شدن پوست از دیگر خواص این روغن می باشد.

 

تمام خواص روغن بادام تلخ