درمان آبریزش بینی گرداوری شد

درمان آبریزش بینی

 

آبریزش بینی یک بیماری نیست بلکه یک علامت برای وجود بیماری های عفونی تنفسی می باشد که در اغلب موارد سرماخوردگی یکی از معروف ترین ها به شمار می رود. برای درمان آبریزش بینی پزشک آنتی هیستامین های زیادی را تجویز خواهد کرد. برخی از افراد دوست ندارند تا آبریزش بینی آنها با چنین روش هایی کنترل شود ، بنابراین از روش های خانگی پیروی خواهند کرد. در این مطلب به چند روش خانگی برای پیشگیری ، کنترل و قطع آبریزش بینی اشاره خواهیم کرد.

برای جلوگیری از آبریزش بینی باید تمامی ترشحات داخل بینی شما تخلیه شود. این ترشحات هم از طریق فضای بیرونی بینی و هم از طریق راه انتقال به گلو از بین خواهند رفت. شما می توانید با شستشوی بینی خود توسط سرم شستشو یا با دستگاه بخور و استفاده از مایعات داغ ( ولرم) این کار را از دو طریق انجام دهید. همچنین در مواردی که ترشحات به سمت گلو در حال سرازیر شدن هستند مصرف عسل می تواند تا حدود زیادی ناراحتی در این ناحیه را تسکین ببخشد. شما می توانید ترکیبی از آبلیمو تازه ، عسل و آب ولرم را مصرف نمایید ، این ترکیب معجزه گر خواهد بود.

مصرف آنتی بیوتیک های طبیعی برای درمان آبریزش بینی مفید واقع می شوند. این آنتی بیوتیک ها عبارتند زا سیر و پیاز. این دو ماده هم با بوی خود و هم با مصرف می توانند تأثیر شگفت انگیزی بر روی سلامت شما داشته باشند. عده ای معتقد هستند که پوست کندن پیاز و بو کردن پیاز خرد شده با آبریزش بینی و اشک ریزش می تواند درمان مناسبی برای رفع این حالت باشد. روش های ذکر شده نه تنها برای رفع آبریزش بینی بلکه برای ایجاد آن در مواقعی که فرد با گرفتگی بینی همراه است بسیار مفید می باشند. تا زمانی که راه بینی شما به حالت طبیعی خود باز نگردد طعم غذاها به خوبی گذشته احساس نخواهد شد. پس در رفع مشکلات مربوط به بینی خود هرچه سریع تر اقدام نمایید.

 

درمان آبریزش بینی