رژیم غذایی در بیماران آمبولی ریه گرداوری شد

رژیم غذایی در بیماران آمبولی ریه

 

بیماران مبتلا به آمبولی ریه در زمره ی بیمارانی قرار دارند که معمولا به دلیل وجود یک لخته خون متحرک در داخل عروق ریوی ، برقراری یک جریان خون آسان امکان پذیر نیست و به همین دلیل همیشه با مشکلات ریوی همراه هستند. یکی از بزرگترین شرایطی که برای اینگونه از بیماران رخ می دهد دردهای بسیار شدید در ریه و سرانجام مرگ خواهد بود. بیماران مبتلا به آمبولی ریه باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند که در ادامه به این رژیم اشاره خواهیم کرد.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که بیماران مبتلا به آمبولی ریه از آن رنج می برند عوارض مصرف کورتون ها برای تخفیف دردها می باشد. تا زمانی که این کورتون ها مصرف نشود این بیماران به شدت درد می کشند ، اما از طرفی با برطرف کردن درد ممکن است که از نظر مهم ترین ماده ی معدنی یعنی کلسیم و مهم ترین ویتامین یعنی ویتامین د دچار کمبود شوند ، پس مصرف مکمل ها و غذاهای حاوی این دو ماده از ارزش بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

از غذاهای مفید که می تواند انرژی لازم در طول روز را برای یک فرد مبتلا به آمبولی ریه برطرف کند ، غذاهای دریایی همچون ماهی می باشد. این غذاها اسیدهای چرب بسیار ضروری بدن را تأمین می کند و از طرفی بسیار سالم می باشند. به یاد داشته باشید که بیماران مبتلا به آمبولی ریه نباید از غذاهای سنگین در طول شب استفاده کنند ، زیرا در طول شب توانایی لازم برای هضم آنها وجود نداشته و بیمار درد بیشتری خواهد کشید. بنابراین تا حد امکان از غذاهای سبک نیز بهره ببرید.

بیماران مبتلا به آمبولی ریه نباید به هیچ عنوان از مواد کافئینی همچون قهوه یا چای پررنگ استفاده نمایند ، زیرا این مواد می تواند به شدت آسیب زننده باشد و فعالیت های مربوط به ریه را تشدید بخشد ، بنابراین باید تا حد امکان مصرف این نوع نوشیدنی ها را محدود نمایید. بهترین نوشیدنی آب است. این نوشیدنی و غذاهای رقیق معمولا بیمار را کمتر دچار مشکل می کنند.

این بیماران در زمره ی بیمارانی قرار دارند که تعادل وزنی برای آنها از همه چیز واجب تر بوده و ذره ای افزایش وزن می تواند بر روی توانایی ریه در تنفس تأثیر نهاده و فرد را به سوی زجر تنفسی نیز سوق دهد. بنابراین در مصرف مواد غذایی خود دقت داشته باشید و پیاده روی آرام در طول روز را یکی از فعالیت های مهم خود برای پیشگیری از افزایش وزن بدانید.