شنبلیله و تأثیر آن بر دیابت گرداوری شد

شنبلیله و تأثیر آن بر دیابت

 

دیابت بیماری است که امروزه در جهان در زمره ی یکی از پرشیوع ترین بیماری ها قرار دارد. معمولا به دلیل مشخص نبودن عوارض این بیماری در مراحل اولیه ، دیابت جدی گرفته نمی شود و زمانی فرد متوجه عمق این بیماری خواهد شد که تأثیر نامطلوبی بر روی عملکرد یکی از اعضای بدن او نیز بگذارد. یکی از درمان های طب سنتی برای کاهش قند خون تأثیر مصرف شنبلیله بر دیابت می باشد. این گیاه می تواند قند خون را در بیماری مذکور کاهش دهد و در نتیجه علائم آن را تا حدودی بهبود ببخشد.

شنبلیله گیاهی است که در هنگام خرید سبزی معمولا به شما داده می شود. گیاه شنبلیله را می توانید به صورت جدا نیز خریداری نمایید و سپس از آن برای درمان قند خون و بیماری دیابت خود مصرف نمایید. معمولا یک بیمار مبتلا به دیابت به دلیل علائمی که دارد نمی تواند لحظه ای زندگی آرام را تجربه کند. زمانی که قند خون او بالا می رود دائما در حال مراجعه به توالت برای دفع ادرار می باشد و پس از آن به پرخوری و پرنوشی می پردازد تا بتواند کمبود در بدن خود را به چنین شکلی جبران کند. در تمامی مویرگ های بدن او قند خون وجود دارد.

معمولا تمامی سلول های بدن ما برای آنکه بتوانند به وظایف خود عمل کنند ، نیاز دارند تا خونرسانی خوبی برای آنها انجام شود ، زیرا تغذیه ی آنها از طریق این خونرسانی انجام خواهد شد. در نظر داشته باشید که یک مسیر باریک به نام مویرگ هم از گلبول های قرمز و هم از گلوکز پر شود ، دیگر راهی برای خونرسانی سریع به بافت یا سلول مورد نظر انجام نخواهد شد ، در نتیجه یا سلول می میرد یا اینکه عضور به اختلال در عملکرد خود دچار می شود.

بیماران دیابتی به دلیل تعدد قرص های خود معمولا از خوردن آنها سرباز می زنند و همچنین نمی توانند رژیم تعیین شده از سوی پزشک را به خوبی رعایت کنند. یکی از راه حل ها استفاده از گیاه شنبلیله برای دیابت است. این گیاه می تواند اثری همانند قرص ها اما کمی کمتر از آنها را به همراه داشته باشد بنابراین نباید این گیاه را جایگزینی برای قرص ها بدانید و در خوردن قرص های خود کوتاهی کنید.

در صورتی که قرص ها را در سر وقت تعیین شده مصرف می کنید ، بنابراین در مصرف گیاه شنبلیله برای دیابت دقت داشته باشید ، زیرا مصرف زیاد این گیاه می تواند افت شدید قند خون را به همراه داشته باشد ، بنابراین بهتر است تا میزان مصرف را با پزشک مربوطه در میان بگذارید ، زیرا این میزان در هر فردی متفاوت خواهد بود.