خواص و فواید مصرف زعفران گرداوری شد

خواص و فواید مصرف زعفران

 

زعفران یک گیاه است که در مناطق خاصی از کشور ما رویش پیدا می کند. گل این گیاه از زیبایی بی نظیری برخوردار است و در داخل خود خواص بسیار زیادی نیز دارد. استفاده از زعفران در شکل های متنوع راهی برای انتقال این خواص به بدن نیز خواهد بود. برخی از افراد از چای زعفران ، برخی دیگر از عصاره ی این گیاه به صورت افشانه و برخی دیگر نیز از دم کرده ی آن در انواع غذاها بهره می برند.

یکی از خواص درمانی زعفران که در زمره ی اولین خواص درمانی مهم جای دارد اشاره به تخفیف دردهای ناشی از پریود خواهد بود. این دردها معمولا در هر ماه رخ می دهد و به مدت چند روز فرد را با مشکل مواجه خواهد کرد. همچنین استفاده از دم کرده ی این گیاه می تواند در انواع دردهای مربوط به رحم و کاهش آنها تأثیر داشته باشد.

از قدیم زعفران و چای زعفران را به عنوان عنصری برای ایجاد خنده می دانستند. این تصور کاملا درست است به همین دلیل از زعفران به عنوان یک گیاه آرامشبخش و از بین برنده ی درد و ناراحتی روحی نیز بهره می برند. این گیاه می تواند هر گونه حمله عصبی را در شما از بین ببرد و احساس آرامش را باز گرداند. اگر بی خواب هستید و شب ها خوابی آرام را تجربه نمی کنید یکی از بهترین گزینه ها استفاده از زعفران پیش از خواب می باشد.

افرادی که از فشار خون بالایی رنج می برند باید این نکته را به یاد داشته باشند که فشار خون بالا خطری جدی برای بروز انواع سکته خواهد بود ، بنابراین بهتر است تا به روشی این فشار خون بالا در آنها کاهش یابد و در حد تعادل قرار گیرد. استفاده از دم کرده ی زعفران یکی از بهترین منابع برای کم کردن فشار خون می باشد.

اگر به ناراحتی های تنفسی مبتلا هستید و عفونت هایی در ریه های شما وارد شده است برای بیرون راندن خلط بهترین راه حل استفاده از زعفران می باشد. شما می توانید از دم کرده یا چای زعفران برای بهبود عملکرد سیستم تنفسی خود نیز استفاده نمایید. افرادی که از درد معده در رنج هستند و پس از مصرف هر وعده ی غذایی سوزش سردل دارند برای بهبود آن می توانند از دم کرده ی زعفران نیز کمک بگیرند. مصرف روزانه این ماده بسیار مفید می باشد. یک نکته بسیار مهم مصرف زعفران برای خانم ها در دوران بارداری می باشد که از نظر پزشکان به دلیل خاصیت سقط ممنوع اعلام شده است.